Federica Bianchi

Federica Bianchi

Publié par: le 2 octobre 2014 | Pas de commentaire

Je suis intéressé par la perception de la hauteur de l’audition normale et malentendants auditeurs . Je prévois de faire des expériences psychoacoustiques sur la discrimination de la hauteur et à utiliser l’IRMf pour étudier objectivement la résolu et complexe non résolu tons sont codés dans le cortex auditif humain.

Merwin Olthof

Merwin Olthof

Publié par: le 2 octobre 2014 | Pas de commentaire

Oreille absolue
Effets de la formation musicale sur le traitement auditif
Traitement de récompense

Miriam Albusac-Jorge

Miriam Albusac-Jorge

Publié par: le 2 octobre 2014 | Pas de commentaire

Changements de neuroplasticité fonctionnels de l’activité spontanée induit par la formation musicale : Réseau de mode par défaut.

William Aubé, PhD

William Aubé, PhD

Publié par: le 17 septembre 2014 | Pas de commentaire

Est-ce que la puissance émotionnelle de la musique est spéciale? Ma recherche porte sur l’effet de la musique sur la modulation émotionnelle de la mémoire. Ce projet sert à découvrir les processus neuronaux impliqués dans la réponse émotionnelle du cerveau à la musique. Nous espérons également d’élucider les similitudes et les différences dans la mémoire pour les expressions émotionnelles à travers les sens visuels et auditifs.

Publications:

Aubé, W., Angulo-Perkins, A., Peretz, I., Concha, L., & Armony, J. L. (in press). Fear across the senses: brain responses to music, vocalizations and facial expressions. Social Cognitive and Affective Neuroscience.

Angulo-Perkins, A., Aubé, W., Peretz., I, Barrios, F., Armony, J.L. &, Concha, L. (2014). Music Listening Engages Specific Cortical Regions Within the Temporal Lobes: Differences Between Musicians and Non-Musicians. Cortex.

Aubé, W., Peretz, I., & Armony, J.L. (2013). The effects of emotion on memory for music and vocalizations. Memory.

Peretz, I., Aubé, W., & Armony, J.L. (2013). Towards a neurobiology of musical emotions. In E. Altenmüller, S. Schmidt, & E. Zimmerman (Eds.), Evolution of emotional communication: From sounds in nonhuman mammals to speech and music in man (pp. 277-299): Oxford University Press.

Sites Externes:

http://www.williamaube.com

http://www.brams.umontreal.ca/plab/people/aube_w

Marianne Bélanger

Marianne Bélanger

Publié par: le 9 septembre 2014 | Pas de commentaire

Aide à la recherche sur un projet portant sur la modulation du gain central auditif et la plasticité cérébrale.

Giulia Castelletti

Giulia Castelletti

Publié par: le 8 septembre 2014 | Pas de commentaire

Martha M Shiell

Publié par: le 14 juillet 2014 | Pas de commentaire

I completed my PhD in the Integrated Program in Neuroscience program at McGill University, under the supervision of Dr. Robert Zatorre. In my doctoral thesis, I studied how the brain changes after deafness, using visual psychophysics and anatomical and functional MRI.

Boris Kleber, PhD

Boris Kleber, PhD

Publié par: le 23 octobre 2013 | Pas de commentaire

Boris Kleber était stagiaire postdoctoral au BRAMS (Institut Neurologique de Montréal, Université McGill), et travaillait sous la supervision du Pr. Robert Zatorre.

Boris Kleber received his Master’s of Science in Psychology from the University of Konstanz (Germany) and his Ph.D. (Dr. rerum naturalium) in Psychology/ Neuroscience from the University of Tübingen (Germany) under the supervision of Niels Birbaumer. Previously affiliated with the neurolinguistics group at the University of Konstanz and the Brain-computer interface (BCI) group at the University of Tübingen, his academic interests focus on the human singing, the neural mechanisms involved, as well as the neural foundations of performance anxiety. His Ph.D. work explored motor imagery and experience dependent neuroplasticity in trained singers. He was also responsible for a large DFG-supported study involving neuroimaging of overt singing and EEG-neurofeedback at the Institute of Medical Psychology and Behavioral Neurobiology (University of Tübingen). His current work is designed to identify the relative contribution of auditory and proprioceptive modalities to sensorimotor integration in singing and how vocal training may change these systems.

Zakia Hammal, PhD

Zakia Hammal, PhD

Publié par: le 3 octobre 2012 | Pas de commentaire

Zakia Hammal était stagiaire postdoctorale au BRAMS, Université de Montréal de 2009 à 2010; elle travaillait avec Prof. Sylvie Hébert sur la dyslexie musicale. 

Zakia Hammal has an engineer degree in computer science, a master in algorithmic and artificial intelligence and did her PhD on computer science (image and signal processing) at the University of Grenoble in France. Her main research topics include Segmentation and analysis of facial features, Human-Machine Interaction, multimodal HMI, affective computing, e-learning tools, intelligent systems, pattern recognition, machine learning, data analysis and face perception. Her main achievements to date are the development of automatic facial feature segmentation algorithms, automatic gaze direction estimation, and an automatic facial expression classification system (see external website for publications).

Sean Hutchins, PhD

Sean Hutchins, PhD

Publié par: le 3 octobre 2012 | Pas de commentaire

Sean Hutchins a été chercheur postdoctoral au BRAMS de 2008 à 2012; il travaillait sous la supervision du Prof. Isabelle Peretz. En 2012, il a rejoint le Rotman Research Institute Baycrest, à Toronto.

Sean Hutchins received his Ph.D. from McGill University in 2008, studying the implicit memory for music and its role in production responses with Prof. Caroline Palmer. He worked as a postdoctoral fellow at BRAMS with Prof. Isabelle Peretz, studying the perception and production of the human voice. His research deals with issues such as the causes of poor singing, the imitation of speech prosody, the dissociation between pitch perception and production abilities, ERP evidence for pitch perception, and structural and functional neural correlates of pitch perception and production. Sean has presented talks on the psychology of singing and the relationship between language and music, as well as workshops on the advanced uses of Microsoft Excel for research purposes.